Lisää uusia arvoituksia

Kehittelen välillä arvoituksia ihmisille ratkottavaksi. Julkaisin yli vuosi sitten edelliset arvoitukseni ja tässä pieni jatko-osa niille. Kaikki arvoitukset ovat itse kehiteltyjä joten hyvällä tuurilla vastaajat eivät ole kuulleet näitä vielä.

Perinteiset arvoitukset

  1. Kovasti se polttaa, mutta vain leikisti. Oikeasti se on ihan hyvästä.
  2. Hirttosilmukka joka solmitaan, kiristetään ja vedetään tiukalle. Sitten jätetään uhri hirttämättä.
  3. Pitkään altaassasi makaan ja pois sitten minut heität. Minua käytit, muttet minua halunnut.
  4. Eläinkuntaan en liity, vaikka nimeltäni eläin minut omistaakin.
  5. Sokeana pehmeässä tornissa, kuten neljä veljeänikin. Yksi veljistä kauempana yksin. Mikä olen minä ja missä olen? 
  6. Tulet luokseni kovaa ja pysyt luonain vain niin kauan kun on pakko. Paitsi jos olet ääliö tai kiireinen. Tai molempia.
  7. Kultaa ylhäällä ja korot alhaalla. Välissä pikkutyttöjen unelmat.
  8. Aaltoileva meri. Kylmä tai kuiva tai kuuma.
  9. Pitkään on pohdittu minun ja kaltaisteni mahtumista maailman pienimmälle tanssilavalle. Mikä lienen olevani?
  10. Minut rakennetaan pelkottelu mielessä, mutta tuskin minua pelkäät. Enimmäkseen ole vain yksin
  11. Kun ravistelen sinua,voit maistaa meren.
  12. Kuka olen minä joka syleilen muotojasi kahdella pehmeällä kädellä?

Ajankohtaiset, tieteelliset ja pop-kulttuurin arvoitukset

  1. Jos tapaamme, saatat sanoa "au" nähdessäsi minut - sinua ei kuitenkaan tainnut sattua.
  2. Saappaista lähdin, sitten menin pienelle ja pehmeälle. Kuka lien olla?
  3. Ennen suuria, nyt pieniä. Edelleenkin joudumme katsomaan ylös heidät nähdäksemme.
  4. Kerran vuodessa sisääni tulee joko kerma tai omenista mädimmät, riippuu keneltä kysyy. Paitsi tänä vuonna.
  5. Tämä alkuaine esiintyy ympyröissä
  6. Olen sininen mutta se ei ole suurin ja tunneituin iho-ongelmani, tunnetumpaa on mistä sitä ihoa puuttuu. Ei sillä väliä, häviän aina.

Bonus: Kuva-arvoitus

Alapuolella on kuva tarjottimesta jolle on tulitikuista järjestelty matemaattinen kaava. Mikä on pienin määrä siirtoja joilla lasku voitaisiin korjata oikeaksi? Miten korjaisit yhtälön helpommalla mahdollisella tavalla?


Keksitkö ratkaisuja arvoituksiin? Kannattaa yrittää ensin ennen kun luet eteenpäin. Lopusta löydät ratkaisut nimittäin.

Vastaukset

Tässä lopuksi vielä vastaukset arvoituksiin. Vastaukset on mustattu ettei niitä vahingossa tulisi vilkaistua. Näet vastaukset maalaamalla sen.

Vastaukset perinteisiin arvoituksiin
  1. Chili
  2. Solmio
  3. Teepussi
  4. Revontuli
  5. Sormi sormikkaassa
  6. Ohituskaista tai viereinen kaista autotiellä
  7. Prinsessa (missikilpailun voittajatkin kelpaavat)
  8. Aavikko tai hiekka
  9. Enkeli
  10. (Linnun)Pelätti
  11. Itku
  12. Rintaliivit
Vastaukset ajankohtaisiin ja tieteellisiin arvoituksiin
  1. Kulta
  2. Nokia
  3. Dinosaurukset ja linnut
  4. Presidentinlinna
  5. Pii
  6. Skeletor
Kuva-arvoituksen vastaus
Minimimäärä siirtoja: yksi
Oikea siirto: Siirto on kääntää tarjotin ylösalaisin, jolloin kaavaksi muodostuu 66 = 22+22+22 mikä onkin jo oikein.

Kommentit