tag:blogger.com,1999:blog-2827533992125560081.post2418315706687721761..comments2024-02-23T15:34:39.115+02:00Comments on Tämä Päivä: Media ja narratiiviEzhttp://www.blogger.com/profile/01108182500806823420noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-2827533992125560081.post-1167145514803907432012-05-05T14:13:22.119+03:002012-05-05T14:13:22.119+03:00Ihmiset mitään analyysejä kaipaa. Ne kaipaa sitä e...Ihmiset mitään analyysejä kaipaa. Ne kaipaa sitä että joku sanoo sen mitä mieltä he itse ovat valmiiksi. Ja sanoo sen vain kivoilla sanoilla.<br /><br />Sori nyt vaan.Tuomo "Squirrel" Hämäläinenhttps://www.blogger.com/profile/11543274707131718316noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2827533992125560081.post-54238088740576903372012-05-04T09:35:32.324+03:002012-05-04T09:35:32.324+03:00Räväkällä otsikoinnilla toimivat nimenomaan iltapä...Räväkällä otsikoinnilla toimivat nimenomaan iltapäivälehdet ja ne eivät jatkuvasta valehtelusta, vääristelystä ja virheistä huolimatta ole kuolleet mihinkään. Näyttäisi siltä että ainakin tietty osa yleisöä ei välitä mediansa todenperäisyydestä, kunhan se on kiintoisaa.Ezhttps://www.blogger.com/profile/01108182500806823420noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2827533992125560081.post-31819060348367909302012-05-03T21:17:41.609+03:002012-05-03T21:17:41.609+03:00Media tekee tässä kyllä karhunpalvelusta itselleen...Media tekee tässä kyllä karhunpalvelusta itselleen. Vaikka pintapuolisesti ihminen olisikin kiinnostunut värikkäistä otsikoista, niin loppujenlopuksi kuitenkin ratkaisee se lopullinen kokonaiskuva. Vaikka lyhyemmällä tähtäimellä kohuilla rötvästely saattaa myydä, niin pitkällä tähtäimellä ihmiset kuitenkin kaipaavat asiantuntemusta ja ammattitaidolla kirjoitettuja analyyseja. <br /><br />Kieltämättä en tiedä, miten suuri osa esim. hesarin tuotosta tulee yksittäiskappaleiden myynnistä, mutta veikkaan, että aika vähän. Suurin osa rahasta varmasti tulee kestotilauksista. Jos hesari siirtyy hillitystä ja analyyttisesta linjasta shokki-otsikointiin, niin se varmasti menettää pikkuhiljaa vakiolukijakuntaansa. <br /><br />Monesti tuntee joutuneensa petetyksi, kun mediaseksikkään härkäsen takaa paljastuukin kärpänen. Ensimmäisestä kerrasta ei ehkä opi, mutta pikkuhiljaa medialukutaito muuttuu sellaiseksi, että otsikointiin alkaa suhtautumaan skeptisesti. Tällöin ostopäätökseen alkavat vaikuttaa enemmän muut tekijät. (Joskin vahva mielikuvamarkkinointi auttaa kyllä myymään tuotteita, vaikka kuluttaja asian tiedostaisikin.)Poliittisesti epäkorrektihttps://www.blogger.com/profile/11268758289793069788noreply@blogger.com